miércoles, 23 de octubre de 2019, 18:56

Vítimas piden que Talgo "inicie unha investigación exhaustiva" e que lles reciba o seu presidente

|

Vítimas de Angrois maniféstanse no quinto aniversario da traxedia

Subliñan o seu apoio ao técnico que denunciou borrado de avarías e a toda a "xente honrada e valente" que "conta a verdade"

A Plataforma de Vítimas do accidente de Angrois reclama a Talgo que "inicie unha investigación exhaustiva" sobre o suposto borrado de evidencias de avarías após o sinistro ferroviario ocorrido en Santiago de Compostela no que morreron 80 persoas, á vez que piden unha reunión co presidente desta compañía.

Así o indicou a plataforma nun comunicado após revelar este xoves que un técnico que traballaba entón na empresa denunciou que directivos de Talgo ordenaron borrar da base de datos "todas as avarías" detectadas no tren accidentado o 24 de xullo de 2013 en Angrois transcorrida unha media hora do sinistro.

Esta asociación de vítimas criticou que Talgo saíse ao paso "dicindo que é tecnicamente imposible borrar eses datos" algo que, incidiu "calquera persona con mínimos coñecementos técnicos sabe que non é verdade". Ademais, lamenta que a empresa diga que as persoas ás que se menciona na denuncia do técnico "fóronse inmediatamente a Santiago, polo que non puideron facelo".

"Esperamos que Talgo inicie unha investigación exhaustiva e mostre probas de que estas persoas non estaban alí, xa que non é a primeira vez que a empresa fabricante do tren oculta información desta traxedia. Xa o fixeron ao non facilitar os datos de peso do tren, que quedou sen aclarar no peritaje", destacou a plataforma de vítimas. Ademais, indicou que solicitarán "publicamente ao presidente de Talgo" que lles reciba "para aclarar esta situación".

"HORRIBLE"
Sobre o sucedido, consideran "horrible" como "todas as partes implicadas fixeron o seu traballo rapidamente para ocultar as verdadeiras causas desta terrible traxedia".

Respecto diso, lembraron que "Renfe non enviaba a información ao xulgado" e "non entregou o aviso do xefe de maquinistas advertindo por escrito do perigo da curva que apareceu meses despois". A iso, sumaron que "Adif ocultou información relevante e contratou ao despacho de avogados do seu imputado para asesorar aos técnicos na Comisión de Investigación Parlamentaria".

Tamén apuntaron que o Ministerio de Fomento, "con Ana Pastor á fronte, tratou de ocultar o demoledor informe da UE"; e o entón secretario de Estado Rafael Catalá "negaba que fose un accidente de alta velocidade para protexer os negocios". "Fomento negouse e segue negándose, agora co ministro Ábalos á cabeza, a facer unha investigación técnica independente como esixe a UE", criticaron.

"A isto súmase agora a outra organización involucrada que faltaba, Talgo, borrando nada máis ocorrer o accidente, con nocturnidade e aleivosía, a información sobre as avarías que sufría o tren antes da súa partida. É máis, felicitáronlles polo borrado", manifestaron as vítimas

Nesta liña, criticaron que "non só se trata de ocultar as causas, tamén hai premiados, portas giratorias da vergoña e censura: como o veto á proxección do documental por parte do PP e o PSOE no Congreso". "Tamén vetaron a reprodución do audio do condutor após o accidente, que nos primeiros días filtrouse cortada á prensa por parte do Goberno", apostilaron.

"TODA A VERDADE"
"Queremos dar de novo as grazas á xente honrada e valente, e animamos a que máis xente o faga", subliñou a plataforma de vítimas, para incidir en que "coñecer toda a verdade é a mellor forma de honrar aos que xa non están". "Conseguir que algo tan terrible non volva suceder e que os responsables non queden impunes", defenden.

Por iso, sosteñen que "persoas como este técnico, que conta a verdade por encima doutros intereses e medos", fan que sentan "orgullosos e reconfortados nesta loita".